3 Nisan 2015 Cuma

EK GIDAYA GEÇİŞ

Bebişlerimiz 6 aylık olduğunda hepimizin etekleri tutuşur. Ek gıdaya geçiş dönemi olduğunda bir telaşa düşeriz. Ne vericeğim,nasıl vereceğim,ne kadar vereceğim diye beynimizi sömürürüz resmen..
Her kafadan çıkan sesler,okumalar,araştırmalar,o yanlış bu doğrular vs. derken ne yapacağına karar vermek biraz zordur. 
Bence her konu da olduğu gibi bu konuda da annesi olması gerektiğini bilir,bilmiyorsa öğrenir. O yüzdendir dış mihraplar birazcık sesini kısarsa iyi olur ;) 
Biz neler yaptık onları aktarmak istiyorum. Yaptığıma kesinlikle doğru herkes böyle başlamalı demiyorum,dogru yanlış bizdeki süreci anlatııceğiim ;)
İlk olarak mahalle baskısına dayanamayıp 5. aydan itibaren ağzına tattırmak için bir çay kaşığı yoğurt verdim. Gerçi o bir çay kaşığının bile tamamını vermedim ama..
 Ek gıdaya söylediğim gibi yoğurtla başlamış olduk böylece. 3 gun bekleme kuralını verdiğim bütün gıdalarda uyguladım şimdiye kadar. Hem bebeğimin verdiğim besine karşı alerjisi olup olmadığını test ettim,hem de verdiğim gıdaya olan ilgisini ölçmüş oldum.
 6 aydan itibaren mevsim sebzelerini püre halinde ve tek başına vermeyi tercih ettim. Yaklaşık 2 yemek kaşığı sebze püresini 1 yemek kaşığı yoğurtla karıştırıp yedirdim. Hepsini biteremediği oluyor tabi ki zorlamıyorum böyle durumlarda. Bazı günler hiç yemiyor.
Brokoli,karnıbahar,kabak,havuç hazırladığım sebzeler. Havuç dışında hepsini severek yiyor.
 Kahvaltıda akşamdan suda beklettiğim iki küp şeker miktarında beyaz peynir,haşlanmış yumurta sarısından bir çay kaşığı ile bir tatlı kaşığı pekmezi karıştırıp,ılık ıhlamur vermeye çalıştım. Kalsiyum ile demirin birlikte alınmasının demir emilimini bozduğunu bildiğimden; hepsi karıştırıp bulamaç şeklinde vermek yerine ayrı ayrı vermeyi tercih ettim. Böylelikle yediği besinlerin tatların farklılığını (zamanla) öğreneceğini umuyorum. Yumurta ve pekmez demir yönünden zengin gıdalar olduğu için ve yumurta sarısının tek başına yutulması birazcık güç olduğu için ikisini karıştırarak verdim.
Her günümüz birbirini tutmasada genel tablo çıkartırsak;
◆ Sabah 7:00 kahvaltı(peynir,yumurta,ihlamur) ardından anne sütü
◆9:00 anne sütü
◆11:00 meyveli yoğurt ve ya sade yoğurt (iki yemek kaşığı kadar) ardından anne sütü
◆13:00 anne sütü
◆15:00 sebze püresi ardından anne sütü
◆17:00 anne sütü
◆19:00 anne sütü
şeklinde günlük beslenme düzeni oturtmaya çalışıyoruz. Ben hala 2 saatde bir emziriyorum belki yanlış ama Poyraz da ben de memnunuz bu düzenden. Yemeklerden sonra da teklif ediyorum genelde istemiyor zaten ya da bi çekip bırakıyor ama yinede sunuyorum.
7. aya girmek üzereyiz ve yeni yeni gıdalarla tanışmak,yeni tarifler denemek lazım. Bu yüzden şimdilik bu kadar diyiip, 7 aylık bebek menüleri araştırmaya başlamak istiyorum.
Bu arada ben gurme bebekten çok faydalandım. Hala bilmeyenler varsa bi göz atsın derim.
 Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder