6 Temmuz 2015 Pazartesi

Bir Emzik Bırakış Hikayesi

Yaklaşık bir ay önce, sen tam 9 aylık olduğun vakitler üst dişlerinden iki tanesinin çıkmaya heveslenmesiyle, sen ve ben mahvolmuştuk hatırladın mı oğluşum.. Heeh işte o sıralar dişlerin ağrısıyla olsa gerek emziği her verdiğimde çıkartmaya,atmaya,isyan etmeye başlamıştın. Sandım ki geçer çıksın dişler düzelir..
 Ne hikmetse almadın geri. Epey uğraştım aslında yalan yok tekrar emziği alman için. Sonuçsuz kaldı uğraşlarım ve emziği bırakmış oldun. 
Aslında büyük kolaylıkmış daha iyi anladım. Zaten sadece uykuya geçişte kullanıyordun. Uyku vakti gelince emziğini emmeye başlayınca hoop gidiveriyordu gözler. Mahmurlaşıp uyku haline geçmeni sağlıyorMUŞ anlamış oldum..
Emziksizlikten sonra uykuya geçerken bir ağlama ya da cırlama faslı oluyor şimdilerde. Yalnız hiç gözyaşı yok. Direniş bağrışmaları olsa gerek lakin pes etmeden sakinliğimi korursam uykuna yeniliyorsun.
 Etraftakiler 'çok iyi olmuş' 'aa ne güzel' şeklinde tepki veriyorlar. Belki de gerçekten iyi olmuştur şimdi bırakman. İlerde bıraktırmak için binbir takla atmam gerekmeyecek. Sağol annecim :) 
 Her neyse eğer emzik kullanmakta kararsız olan varsa emziğin ekmeğini yiyen biri olarak kullanın diyorum. Ama öyle senelerce değil. Benim görüşüm en fazla 1 sene. Zaten 2 seneyi aşan kullanımlarda diş ve damak yapısının bozulduğunu biliyoruz. Emzik kullanırken de sadece uyurken kullanılması taraftarıyım. Bebeğinin ağzında sürekli bir eşya olmasını da tavsiye etmiyorum. Nacizene önerimdir ;-) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder