16 Ağustos 2015 Pazar

Hamilelikte Emzirme



Daha Poyraz doğmadan araştırmaya başlamıştım. Bebek bakımı hakkında hiçbir bilgim olmadığı için en ince ayrıntısına kadar merak edip okumuş, araştırmıştım.Nasıl tutulur, nasıl uyutulur, ne giydirilir, nasıl yıkanır, ne alınmalı gibi birçok konu hakkında bilgi sahibi olmak için uğraşmıştım. Çok şükür ki uğraştıklarıma değdi ufak gel-gitler dışında hiç bocalamadım.
Emzirme ile ilgili ilk bilgileride hamileyken öğrendim. O kadar çok şey yazıyor, o kadar çok kafadan ses çıkıyor ki neyin doğru neyin yanlış olduğunu kestirmede zorlandım açıkcası. Taki Poyraz doğana kadar. Kucağımdayken yanlışı doğruyu buldum. Etraftaki sesleri kısıp kendimi ve bebeğimi dinledim hep. Nasıl yaptım bilmiyorum ama kapadım kulaklarımı. Yaşayanlar aşinadır emziren de, emzirmeyen de, bilen de, bilmeyen de, çocuğu olan, olmayan da dahil olmak üzere herkes kendi söylediğinin doğru olduğunu, ısrarla onu yapmanız gerektiğini savunur. Bizde durum böyle oldu. Bazılarına güldüm geçtim, bazılarını dinledim, bazılarıyla ciddi ciddi kavga ettim. Neler yaşanmadı şimdi bakıyorum da nelere gögüs germek zorunda kalmışım. Nitekim sadece 3 kez mama ile ( onlarıda hastalandığım için mecburi verdim) ilk 6 ay anne sütü verdim. Söylenenlerin aksine kilosuda sağlığıda gayet yerinde yavrumun :-) 
 Bu emzirme sorunlarının yaşandığı dönemde de devamlı araştırdım doğru yoldamıyım diye. Sanırım o ara denk geldim hamile iken emzirme yazılarına. Nasıl yani diye merakımı yenmek için daha çok okudum. Sanılanın aksine hamileyken emzirmek bebeklere zarar değil imiş, vücut dengeyi kurarmış falan filan. Bir kez daha hayran oldum Allah'ın bizlere bahşettiği vücuda..
 Ne zaman sonra tekrar hazırlıksız hamile olduğumu öğrendiğimde ne yapacağımdan emindim bu sayede. Poyraz'ı süttün kesmeyi hiç düşünmedim ama yine de daha ayrıntılı olarak araştırdım. Doktorlara danıştım. Zararı yok dediler şükrettim ve emzirmeye devam ettim. 5 ayı geride bırakan bir hamile olarak hala emziriyorum ve Rabbim izin verirse sonuna kadar da emzirmeyi düşünüyorum. 
Çoğunun aksine emzirmenin bendeki anlamı büyük. Belki kendimi bir işe yarar hissettiğimden, diğerlerinden beni ayıran en büyük özelliğin bebeğim için süt üretebilmek olduğunu düşündüğümden, memede iken oğlumun nasıl huzurlu olduğunu gördüğümden. Sadece besin değeri için değil manevi haz ve anne-bebek bağı için olmazsa olmaz diyorum ben. Gögsümdeki bana bakışı,hissettirdiği sıcaklık çok değerli. Tüm bunları o minicik bedenden almak haksızlıkmıs gibi geliyor. Tercihim zorluğuna katlanıp Poyraz'ın nefes alıp uyumak kadar ihtiyacı olduğu memeye devam etmesini sağlamak oldu. 
 Öğrendiklerimden belki birine faydam dokunur kim bilir. Inşallah en yakın zamanda onlarıda yazıp paylaşacağım. O zamana kadar başka seçeneğin olduğunu bil..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder