2 Kasım 2015 Pazartesi

Poyraz 1 Yaşında !


Benim minik fındık içim bir yaşında. Daha dün gibi derler ya hani yumuduk gözleri, elleri, boynu, kokusu hepsi sanki bir günde değişti. Gözünü açamayan o bebek boylu poslu delikanli oldu birden.
 Bakıyorum bakıyorum 'kocaman oldun sen ya' diyorum. Ama kucağıma alıp sevip öpüp kokluyorum 'benim miniğimsin' diyorum. Hem hemen büyü ki herşeyi yap, ordan oraya koştur,yaz-çiz istiyorum, hem de kucağımda öylece yatan halini özlüyorum.
Her günü öyle değerli ki şu 1 senenin. İlk bakışın, duruşun, ellerine bakışın, sımsıcak gülüşün, yemek yediğin hallerin, ilk adımların, dansların, ağlamaların, bıcır bıcır konuşmaların.. Hepsini tekrar tekrar yaşayabilirim evet :)
 1 yaşına 77 cm boyunda 10,70 gr ağırlığında girdin. 4 alt 4 üst olmak üzere 8 dişe sahipsin. Yürüdüğünü söyleyebilirim zira istediğinde destek almadan odada geziniyorsun. Yine de bir elin hep elimi arıyor işini garanti ediyorsun. Bangır bangır şarkısı çaldığında totona sahip çıkamayıp hemen oynamaya başlıyorsun. Annee diyorsun içimi eritiyorsun;) Baba, mama, memm(meme), dede, abba(abla), abii, ebe, gel, aayde(haydi), annanni(anane) diyebiliyorsun. Henüz benim çözemediğim birsürü şey daha söylüyorsun tabi ;) Bütün gün ordan oraya koşturuyorsun. Biraz yaprak elleyip, taşa dokunup, pisi pisi kovalayip, marketteki ablalara gülücukler saçıyorsun. Hiç tanımadığın insanların peşinden koşup, kucaklarına atlayıp onları seviyorsun. 
Yemek alışkanlığın değişmeye başladı. Önceden ne verirsem yiyen tosbaam şimdi beğenmediğini ağzından çıkarıp kafa sallıyorsun. Ki bu 'hayır' demek oluyor. Muz ve mandalinayı öyle iştahla yiyorsun ki! Bütün gün sadece ikisini versem yok demezsin..
 Sürekli oyun oynamak istiyorsun artık. Herşeyi ısırmak, dokunmak istiyorsun. Haliyle düşmeler, parmak sıkıştırmalar, hoplamalar arttı. Ağlarken birden birşey görüp 'aa' diye işaret ediyorsun. Gözünden yaş akarken yeni keşiflerin sevinciyle gülümsüyorsun.
 Uyumak istemiyorsun resmen. Kalkıp gezmek, oynamak, eşyaları dişlemek, top yuvarlamak istiyorsun. Ne yazık ki uyuman gerektiğinde biraz isyan ederek uyuyorsun.
 Gelip sarılmana, kafanı dizlerime koymana, anne demene aşığım resmen evet. Evet evlat aşkı diye birşey varmış. İstediğin kadar sinir harbine uğra yavrunun bir gülümsemesiyle işler değişiyormuş evet..
 Bütün ömrün yüzünde gülümsemeyle geçsin. Iyi ki doğdunbebeğim. İyi ki benimlesin..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder